Terug naar de natuur met de Aboriginals! De leerlingen maken werk in de sfeer van de schilderingen, het beeldhouwwerk, de dansen en de muziek van de oorspronkelijke bewoners van Australië. Alle ouders zijn welkom op de tentoonstelling en muziekpresentaties tot besluit.
De Regenboogslang uit de billabong, de waterpoel, slingert zich als leidraad door dit project over de oorspronkelijke bewoners van Australië. Met beelden en muziek, in verhalen en dans, geven de Aboriginals hun Droomtijd vorm. De leerlingen leven zich dansend en schilderend in de cultuur in.
Ella is helemaal in de ban van het boek dat de juffrouw voorleest en is ontroostbaar als ze door ziekte het einde mist. Maar gelukkig komt opa met een oplossing… Het boek van Ella bundelt vijf verhalen rond de eigenwijze kleine Ella.
Vreemde landen ontdekken, slapen op spannende plekken, vuurtjes stoken en bergen beklimmen ... en dat allemaal in je verbeelding. De kleuters gaan op reis in hun hoofd en beleven menig avontuur.
Een roodstenen huisje, midden in een tuin. Woont daar niet een heks…? Met dit project leid je de leerlingen letterlijk spelenderwijs de sprookjeswereld binnen van Lidia Postma, schrijfster en illustrator van het boek Heksentuin.
Van huis en haard verdreven zijn. Heimwee en verlangen naar je thuis, ver weg en misschien onbereikbaar. Het thema is van alle tijden en in 2018 helaas zeer actueel. In dit project maken de leerlingen er theater over.
Leren spelen - en je beter bewust worden van je lijf en lichaamsdelen. In dit laboratorium laten de leerlingen hun robot of pop tot leven komen - zoals ooit Professor Frankenstein z'n monster, en Meneer Gepetto z'n Pinnokio.
De vakdocent drama werkt een hele schooldag met je groep aan een romantisch winterspel naar het boek The Snowman van Raymond Briggs. De leerlingen maken scènes en werken die uit.
Een vlog is een ‘videodagboek’ over wat je zelf meemaakt, in je eigen leven. En wat is dan leuker dan een vlog te maken op je eigen school? In deze workshop voor groep 7 en 8 vloggen de leerlingen een hele dag over een bijzondere activiteit op school: een theaterdag, een schoolfeest, een project- of themadag…
In de reeks 1-2-3 theater! maar liefst 3 nieuwe dagprojecten. De vakdocent komt één hele schooldag in de klas en maakt met de leerlingen een theaterstuk dat ’s middags voor de ouders of andere groepen wordt opgevoerd.
Kamishibai is een vorm van Japans verteltheater. De kinderen spelen samen een verhaal uit aan de hand van de prenten in het vertelkastje. Extra leuk is het, als ze die prenten zelf hebben getekend.
Gloednieuwe workshopserie voor elke groep, gebaseerd op mooie kinderboeken. Samen vormen ze een doorgaande leerlijn, die inzet op de ontwikkeling van de competenties creëren, presenteren en sociale vaardigheden.
Een humoristische voorstelling, in één dag gemaakt en gespeeld door de hele school! De vakdocenten theater zijn de hele dag aanwezig en nemen ALLE leerlingen mee in Roald Dahls verhaal van James en de Reuzenperzik.
ALLE leerlingen van de school spelen mee in De Reuzenperzik. Na 2 theaterworkshops door de vakdocenten staan ze zelfverzekerd op het podium, en spelen hun scène vol spelplezier.
Theaterles voor de hele school in het teken van Koning Arthurs hoofse ridders. In de eindpresentatie(s) spelen ALLE leerlingen hun rol in een middeleeuws schouwspel in de Ridder(gym)zaal.
De wrede sultan Sjahriaar is zó verwend dat niets hem meer kan boeien. Zijn hofhouding laat clowns optreden, acrobaten, slangenbezweerders - de sultan blijft dodelijk verveeld. Tot Sheherazade het paleis bezoekt, het meisje dat zo eindeloos prachtig kan vertellen!
Fantastische Arabische verhalen, sinds de 18e eeuw met veel succes in Europa geïntegreerd. De Vertellingen uit 1001 Nacht bieden de inspiratie voor dit schoolproject in oosterse sfeer, waaraan de HELE school kan meewerken.
Wat maakt je een held? Dat is de vraag, in dit project dat de leerlingen op de eerste plaats de spannende, 3000 jaar oude (!) Odysseus-verhalen en een uitdagende beeldende opdracht biedt. Onze vakdocenten nemen alle beeldende lessen voor hun rekening.