Er zijn 30 resultaten gevonden.
Het mooiste boek van de wereld

Ella is helemaal in de ban van het boek dat de juffrouw voorleest en is ontroostbaar als ze door ziekte het einde mist. Maar gelukkig komt opa met een oplossing… Het boek van Ella bundelt vijf verhalen rond de eigenwijze kleine Ella. 

lees meer »
Waarom jij er bent

Waarom ben ik er?

Deze grote vraag neemt ook jonge kinderen soms danig in beslag. In het prentenboek Waarom jij er bent hebben de grote mensen er allemaal hun eigen idee over.

lees meer »
Kikker en z'n vriendjes

Dramadocent Elke Steenstra speelt het vrolijke poppenspel Kikker is Kikker. Kikker is verdrietig. Hij mag dan mooi groen zijn (z’n lievelingskleur) ...

lees meer »
Een vissengeheim

Een spannend en ontroerend interactief verhaal over vissen in de zee. Schrijver Evelien Pullens vertelt het in de kring, met de hulp van handpoppen. Onder water worden de dingen van verschillende kanten bekeken:

lees meer »
Donker

Wie is er bang voor het donker?
Wie is er bang voor de nacht?

In deze voorstelling ontmoeten we Orion. Orion is bang voor een heleboel dingen. En het allerbangst is Orion voor het donker. In het donker kan je niks zien!

lees meer »
Heksentuin

Een roodstenen huisje, midden in een tuin. Woont daar niet een heks…? Met dit project leid je de leerlingen letterlijk spelenderwijs de sprookjeswereld binnen van Lidia Postma,  schrijfster en illustrator  van het boek Heksentuin.

lees meer »
Oe-koek

Ko en Kuik komen vers uit het nest. Ko doet er alles aan om net zo te zijn als Kuik, het uilskuiken. Hij is toch zeker ook een uil? Dat hij steeds in de klok kruipt om koekoek te roepen, moet hij alleen nog even afleren ...

lees meer »
Waar is Kat?

Detective de Boer wil altijd alles weten. Samen met Kat speurt hij overal naar antwoorden op vragen. Waarom sleept Buur zo met haar spullen? Wat moet ze met die lege dozen? Maar hoe meer vragen hij stelt, des te minder antwoorden hij krijgt.

lees meer »
Hugo hoort bij ons

In de reeks 1-2-3 theater! maar liefst 3 nieuwe dagprojecten. De vakdocent komt één hele schooldag in de klas en maakt met de leerlingen een theaterstuk dat ’s middags voor de ouders of andere groepen wordt opgevoerd.

lees meer »
Kikker is bang

Dramadocent Elke Steenstra speelt het spannende tafelpoppenspel Kikker is bang. Kikker is ’s avonds alleen thuis en hoort vreemde geluiden. Hij rent naar Eend, maar dat helpt niet...

lees meer »
Zing! Met de middenbouw

Zingen, de meest natuurlijke manier om jezelf volledig uit te drukken. In dit aanbod voor leerkrachten en kinderen van de middenbouw, zing je zelf weer eens in koor en leert de vakdocent je optimaal gebruik maken van Eigen-wijs of

lees meer »
Emoties in de muziek

Een project van vier lessen, die allemaal worden uitgevoerd door de vakdocent muziek. Wat doet muziek met je? Wat voel je erbij? Wat voor film zie je in je hoofd als je deze muziek hoort? En voelen we allemaal hetzelfde bij deze muziek?

lees meer »
Muziek in de Efteling

Een project van drie workshops - uitgevoerd door de vakdocent muziek. Er klinken heel wat melodieën in de Efteling. Wat is het verschil tussen de muziek uit Vogelrok en die van Droomvlucht?

lees meer »
De lange weg naar huis

Van huis en haard verdreven zijn. Heimwee en verlangen naar je thuis, ver weg en misschien onbereikbaar. Het thema is van alle tijden en in 2018 helaas zeer actueel. In dit project maken de leerlingen er theater over.

lees meer »
De clown in mij

De filosofie van de clown?  Ja! durven zeggen, nieuwsgierig zijn zonder oordeel, niet denken maar doen. Met veel spelplezier en natuurlijk de rode neus, gaan de leerlingen op zoek naar de clown in zichzelf.

lees meer »
Middernacht...
Kijk, er komt leven in!

Leren spelen - en je beter bewust worden van je lijf en lichaamsdelen. In dit laboratorium laten de leerlingen hun robot of pop tot leven komen - zoals ooit Professor Frankenstein z'n monster, en Meneer Gepetto z'n Pinnokio.

lees meer »
Je bent wat je eet -
rijk en arm in de 19e eeuw

In de Tijd van Burgers en Stoommachines voltrok zich een industriële revolutie in Europa. Met de nieuwe stoommachines werd ongekend veel geproduceerd, verhandeld, verscheept en verdiend - door de burgerij. Arbeiders en boeren werkten onder zware omstandigheden.

lees meer »
Jij & Ik

Hoe kom ik over op andere mensen? En hoe maak ik (nog beter) contact met ze?

In de workshops Jij & Ik komen diverse spelvormen aan bod. De leerlingen leren zich presenteren zoals ze dat zelf graag willen.

lees meer »
1-2-3 theater! Popstar

Ben jij een popstar? Word je vrolijk van gekke poppen met grappige stemmetjes?

In dit dagproject leren de leerlingen acteren - met een handpop die ze zelf maken van kosteloos materiaal.

lees meer »
Latijns-Amerikaanse samba's

Vakdocent Pieter-Jan Nijessen geeft de kinderen les op samba-instrumenten uit Brazilië. Ze bespelen de surdo, tamborim, a gogo, shaker en repenique, instrumenten die de basis vormen voor het carnaval in Rio de Janeiro.

lees meer »
'Omslaan' interactieve dansvoorstelling over vriendschap

Twee professionele dansers dansen mét de leerlingen een verhaal over vriendschap. In de dans vragen ze zich af wat ‘vriendschap’ eigenlijk betekent.

lees meer »
Commedia dell'arte

Met behulp van zelfgemaakte maskers spelen de leerlingen de verschillende personages van de beroemde Italiaanse Commedia.  Tijdens de eindpresentatie waant iedereen zich in het oude Venetië, waar het carnaval en de commedia dell’ arte hoogtij vierden.

lees meer »
In het voorbijgaan

Is een vriend die je niet meer ziet geen vriend meer? Als je elkaar niet meer ontmoet, is dan alles voorbij? Hoe kan een geliefd persoon die uit je leven verdwenen is, daarin nog een rol spelen?

lees meer »
'Waar kom ik vandaan? Waar ga ik naartoe?'

Vanuit deze filosofische startvragen maken de leerlingen een poëtische videofilm. Filmmaker Casper Sikken toont hen de vertelkracht van abstracte beelden in film en fotografie. Hij laat zien hoe je sfeer in beeld vangt en hoe met beelden gevoel kan worden uitgedrukt.

lees meer »
Groep 8 - Bericht aan de toekomst

Groep 8 blaast leven in de klassenfoto! Op een foto staat iedereen stil en wordt geen woord gesproken. In dit geval maken de kinderen in 90 minuten een korte film - een bericht aan hun klasgenootjes en zichzelf in de toekomst.

lees meer »
Verhaal als spelmateriaal
doorgaande drama-leerlijn

Gloednieuwe workshopserie voor elke groep, gebaseerd op mooie kinderboeken. Samen vormen ze een doorgaande leerlijn, die inzet op de ontwikkeling van de competenties creëren, presenteren en sociale vaardigheden.

lees meer »
Zing! Met de hele school

Weer terug van nooit helemaal weggeweest: samen zingen. Zingen is hot! Leuk en gezond, de meest natuurlijke manier om jezelf volledig uit te drukken. Door te zingen verbind je je met jezelf, met de ander en met het grotere geheel. 

lees meer »
Laat me dromen - Meezingvoorstelling in één dag
Laat die dromen nu maar komen, laat me dromen dat ik de held ben ...

De Showbizznomaden schreven tekst en muziek van 12 eigentijdse liedjes. Samen met de kinderen zetten ze de school in vuur en vlam.

lees meer »
Laat me dromen - Meezingvoorstelling met muzieklessen vooraf

Alle kinderen van de school zingen uit volle borst mee met Laat me dromen.  In deze versie van het project leert iedere groep de muziek goed kennen tijdens de zang- of percussielessen van de vakdocenten/musici.

lees meer »
Een held! Of toch niet?

Wat maakt je een held? Dat is de vraag, in dit project dat de leerlingen op de eerste plaats de spannende, 3000 jaar oude (!) Odysseus-verhalen en een uitdagende beeldende opdracht biedt. Onze vakdocenten nemen alle beeldende lessen voor hun rekening.

lees meer »