Een project van vier workshops, die allemaal worden uitgevoerd door de vakdocent muziek. De leerlingen maken in dit project kennis met de prachtige klassieke muziek van Camille Saint-Saëns. In Het Dierencarnaval wordt in ieder deel weer een ander dier verklankt. … Continue reading
Een zonovergoten landschap, donkere wolken die dreigend komen aangezeild… Door kleur en vorm kan een schilderij je een vakantiegevoel geven of de rillingen bezorgen op een warme dag. Hoe komt dat? En interessanter nog: hoe doe je dat? … Continue reading
Vanaf een jaar of acht krijgen veel kinderen problemen met hun eigen tekeningen. Dat is niet zo gek: ze zien hoeveel ‘mooier’ het werk van anderen uitpakt. Die onzekerheid kan verholpen worden… … Continue reading
Wat is een koe? Vergelijk het trage herkauwen van de beroemde stier van Potter met de vreugdesprong van Frans Marc’s koe die eindelijk weer de wei in mag. Hang er een mooie foto naast van een prehistorische schildering in Lascaux en je weet … … Continue reading
Mechanisering en robotisering veranderen beroepen, productie en productieprocessen. Deze workshopreeks maakt het mogelijk daarop ook met de jongere kinderen in te gaan. In hun spel reizen ze met de ‘tijdmachine’ naar 1900 – en terug. … Continue reading
De toverclub van Carlo, Zahra en Michel kent eigen regels en geheimen. Schrijfster Evelien Pullens leest voor uit haar boek Carlo en Zahra. De toverclub – over de drie vrienden en hun club. … Continue reading
Van huis en haard verdreven zijn. Heimwee en verlangen naar je thuis, ver weg en misschien onbereikbaar. Het thema is van alle tijden en in 2018 helaas zeer actueel. In dit project maken de leerlingen er theater over. … Continue reading
De filosofie van de clown? Ja! durven zeggen, nieuwsgierig zijn zonder oordeel, niet denken maar doen. Met veel spelplezier en natuurlijk de rode neus, gaan de leerlingen op zoek naar de clown in zichzelf. … Continue reading
Leren spelen – en je beter bewust worden van je lijf en lichaamsdelen. In dit laboratorium laten de leerlingen hun robot of pop tot leven komen – zoals ooit Professor Frankenstein z’n monster, en Meneer Gepetto z’n Pinnokio. … Continue reading
De groep mag lekker onderuit gaan zitten en luisteren naar een spannend verhaal. De dochter van een piramide-bouwer in Egypte vertelt hoe ze heeft gezien dat de dochter van de farao een baby uit de Nijl viste en opvoedt als haar eigen zoon. … Continue reading