Leerlingen kijken vaak verbaasd als de term valt: is dat geen grof taalgebruik? Maar nee, de vakterm is toch echt ‘kop boetseren’. In eerste instantie ben je al kop-boetserend dan ook weinig bezig met een specifieke persoon en zijn uiterlijk. … Continue reading
De groep mag lekker onderuit gaan zitten en luisteren naar een spannend verhaal. De dochter van een piramide-bouwer in Egypte vertelt hoe ze heeft gezien dat de dochter van de farao een baby uit de Nijl viste en opvoedt als haar eigen zoon. … Continue reading
In deze interactieve voorstelling van het muzikale duo Mees & Leek, maken de leerlingen kennis met Rosa Lang van Stof, van huis uit een keurige dame … … Continue reading
Vorm geven aan je rol; echt een verhaal vertellen. De Improvisatie-bus bevat 30 spelopdrachten die de leerlingen stimuleren in het eigen spel te associëren, luisteren, kijken en samen te spelen. En vooral: vertrouwen te krijgen in de eigen fantasie. … Continue reading
Hoe kom ik over op andere mensen? En hoe maak ik (nog beter) contact met ze?
In de workshops Jij & Ik komen diverse spelvormen aan bod. De leerlingen leren zich presenteren zoals ze dat zelf graag willen. … Continue reading
Ben jij een popstar? Word je vrolijk van gekke poppen met grappige stemmetjes?
In dit dagproject leren de leerlingen acteren – met een handpop die ze zelf maken van kosteloos materiaal. … Continue reading
De vakdocent drama werkt een hele schooldag met je groep aan een romantisch winterspel naar het boek The Snowman van Raymond Briggs. De leerlingen maken scènes en werken die uit. … Continue reading
Wat bedoelen mensen als ze zeggen dat het ‘je voor de wind gaat’ of dat je juist ‘uit het lood geslagen bent’? Wanneer ben je ‘uit balans’? En hoezo moet je nodig ‘een toontje lager zingen’? … Continue reading
Er is eigenlijk geen thema of onderwerp op school, waarover je géén leuke stop-motion film kunt maken. Deze bij kinderen zeer populaire animatietechniek geeft op creatieve en speelse wijze gelegenheid een verhaal te vertellen met direct zichtbaar resultaat. … Continue reading
Een vlog is een ‘videodagboek’ over wat je zelf meemaakt, in je eigen leven. En wat is dan leuker dan een vlog te maken op je eigen school? In deze workshop voor groep 7 en 8 vloggen de leerlingen een hele dag over een bijzondere activiteit op school: een theaterdag, een schoolfeest, een project- of themadag… … Continue reading