Kop-boetseren

  |   By  |  0 Comments

Leerlingen kijken vaak verbaasd als de term valt: is dat geen grof taalgebruik? Maar nee, de vakterm is toch echt ‘kop boetseren’. In eerste instantie ben je al kop-boetserend dan ook weinig bezig met een specifieke persoon en zijn uiterlijk. … Continue reading

De Improvisatie-bus

  |   By  |  0 Comments

Vorm geven aan je rol; echt een verhaal vertellen. De Improvisatie-bus bevat 30 spelopdrachten die de leerlingen stimuleren in het eigen spel te associëren, luisteren, kijken en samen te spelen. En vooral: vertrouwen te krijgen in de eigen fantasie. … Continue reading

Jij & Ik

  |   By  |  0 Comments

Hoe kom ik over op andere mensen? En hoe maak ik (nog beter) contact met ze?

In de workshops Jij & Ik komen diverse spelvormen aan bod. De leerlingen leren zich presenteren zoals ze dat zelf graag willen. … Continue reading

Stop-motion film maken

  |   By  |  0 Comments

Er is eigenlijk geen thema of onderwerp op school, waarover je géén leuke stop-motion film kunt maken. Deze bij kinderen zeer populaire animatietechniek geeft op creatieve en speelse wijze gelegenheid een verhaal te vertellen met direct zichtbaar resultaat.  … Continue reading

Maak je eigen vlog!

  |   By  |  0 Comments

Een vlog is een ‘videodagboek’ over wat je zelf meemaakt, in je eigen leven. En wat is dan leuker dan een vlog te maken op je eigen school?  In deze workshop voor groep 7 en 8 vloggen de leerlingen een hele dag over een bijzondere activiteit op school: een theaterdag, een schoolfeest, een project- of themadag… … Continue reading