Er zijn 12 resultaten gevonden.
De Regenboogslang - een dag vol kunst, dans en muziek van de Aboriginals

Terug naar de natuur met de Aboriginals! De leerlingen maken werk in de sfeer van de schilderingen, het beeldhouwwerk, de dansen en de muziek van de oorspronkelijke bewoners van Australië. Alle ouders zijn welkom op de tentoonstelling en muziekpresentaties tot besluit.

lees meer »
De Regenboogslang - leven en kunst van de Aboriginals

De Regenboogslang uit de billabong, de waterpoel, slingert zich als leidraad door dit project over de oorspronkelijke bewoners van Australië. Met beelden en muziek, in verhalen en dans, geven de Aboriginals hun Droomtijd vorm. De leerlingen leven zich dansend en schilderend in de cultuur in.

lees meer »
Waarom jij er bent

Waarom ben ik er?

Deze grote vraag neemt ook jonge kinderen soms danig in beslag. In het prentenboek Waarom jij er bent hebben de grote mensen er allemaal hun eigen idee over.

lees meer »
Piratenprinses

Er was eens een prinsesje… dat liever piraat wou zijn. Echt waar: ze was lief en mooi en rijk, maar wilde juist wild en woest de zee opvaren en vechten met een zwaard. De koningin werd er tureluurs van.

lees meer »
De toverclub

De toverclub van Carlo, Zahra en Michel kent eigen regels en geheimen. Schrijfster Evelien Pullens leest voor uit haar boek Carlo en Zahra. De toverclub – over de drie vrienden en hun club.

lees meer »
Emoties in de muziek

Een project van vier lessen, die allemaal worden uitgevoerd door de vakdocent muziek. Wat doet muziek met je? Wat voel je erbij? Wat voor film zie je in je hoofd als je deze muziek hoort? En voelen we allemaal hetzelfde bij deze muziek?

lees meer »
Muziek in de Efteling

Een project van drie workshops - uitgevoerd door de vakdocent muziek. Er klinken heel wat melodieën in de Efteling. Wat is het verschil tussen de muziek uit Vogelrok en die van Droomvlucht?

lees meer »
Jij & Ik

Hoe kom ik over op andere mensen? En hoe maak ik (nog beter) contact met ze?

In de workshops Jij & Ik komen diverse spelvormen aan bod. De leerlingen leren zich presenteren zoals ze dat zelf graag willen.

lees meer »
'Waar kom ik vandaan? Waar ga ik naartoe?'

Vanuit deze filosofische startvragen maken de leerlingen een poëtische videofilm. Filmmaker Casper Sikken toont hen de vertelkracht van abstracte beelden in film en fotografie. Hij laat zien hoe je sfeer in beeld vangt en hoe met beelden gevoel kan worden uitgedrukt.

lees meer »
Groep 8 - Bericht aan de toekomst

Groep 8 blaast leven in de klassenfoto! Op een foto staat iedereen stil en wordt geen woord gesproken. In dit geval maken de kinderen in 90 minuten een korte film - een bericht aan hun klasgenootjes en zichzelf in de toekomst.

lees meer »
Laat me dromen - Meezingvoorstelling in één dag
Laat die dromen nu maar komen, laat me dromen dat ik de held ben ...

De Showbizznomaden schreven tekst en muziek van 12 eigentijdse liedjes. Samen met de kinderen zetten ze de school in vuur en vlam.

lees meer »
Laat me dromen - Meezingvoorstelling met muzieklessen vooraf

Alle kinderen van de school zingen uit volle borst mee met Laat me dromen.  In deze versie van het project leert iedere groep de muziek goed kennen tijdens de zang- of percussielessen van de vakdocenten/musici.

lees meer »