De klas kijkt en speelt mee in een sinterklaasspel waarin de Sint stap voor stap zichzelf wordt. De Goedheiligman is onderweg naar Nederland. De kinderen varen mee als zijn Pieten en spelen later het speelgoed in de winkel waar de Sint zijn inkopen doet. … Continue reading
Spelen over aarde, water, lucht en vuur, met een watermantel, vuurhoed, modderschoenen en luchtstaf. Deze speciaal door kunstenaars ontworpen attributen zijn de inspiratie voor dramalessen over de vier elementen. … Continue reading
Stel je voor, we gaan op bezoek bij de Poepfabriek! Nemen dus een kijkje in ons eigen lichaam. Wat gebeurt er allemaal met dat hapje brood en die slok chocomel? We ontdekken het spelenderwijs, in een spannend avontuur over een fabriek die met sluiten wordt bedreigd… … Continue reading
In de reeks 1-2-3 theater! maar liefst 3 nieuwe dagprojecten. De vakdocent komt één hele schooldag in de klas en maakt met de leerlingen een theaterstuk dat ’s middags voor de ouders of andere groepen wordt opgevoerd. … Continue reading
Dramadocent Elke Steenstra speelt het spannende tafelpoppenspel Kikker is bang. Kikker is ’s avonds alleen thuis en hoort vreemde geluiden. Hij rent naar Eend, maar dat helpt niet… … Continue reading
In de klas arriveert een koffer vol spullen uit Doornroosjes Kasteel. De leerlingen brengen met het zilveren dienblad, de lantaarn, geldkist en gouden handspiegel de inwoners van het kasteel tot leven. … Continue reading
De filosofie van de clown? Ja! durven zeggen, nieuwsgierig zijn zonder oordeel, niet denken maar doen. Met veel spelplezier en natuurlijk de rode neus, gaan de leerlingen op zoek naar de clown in zichzelf. … Continue reading
Leren spelen – en je beter bewust worden van je lijf en lichaamsdelen. In dit laboratorium laten de leerlingen hun robot of pop tot leven komen – zoals ooit Professor Frankenstein z’n monster, en Meneer Gepetto z’n Pinnokio. … Continue reading
In de reeks 1-2-3 theater! maar liefst 3 nieuwe dagprojecten. De vakdocent komt een hele schooldag in de klas en maakt met de leerlingen een theaterstuk dat ’s middags voor ’t publiek wordt opgevoerd. … Continue reading
Heeft de balpen in mijn hand zijn eigen leven? Wat zou hij voelen?
Verplaats je eens in de voorwerpen om je heen. Wat zouden de dingen eigenlijk denken? … Continue reading