Gun je leerlingen de kans materiaalinzicht en een ruimtelijk kunstzinnig vermogen te ontwikkelen. De handenarbeidlessen van deze serie leggen een basis. Buigend en stapelend, knedend en timmerend, verkennen de kleuters de mogelijkheden.
Boris Boswachter krijgt op een koude winteravond allerlei dieren aan het deur. Ze hebben het koud, maar Boris heeft maar een klein woninkje. Toch vindt hij voor al zijn vrienden een warm plekje in huis.
Gun je leerlingen de kans materiaalinzicht en een ruimtelijk kunstzinnig vermogen te ontwikkelen. Deze handenarbeidlessen leggen een basis, met in iedere les ook aandacht voor kunst en architectuur.
Een Echte Hollandse Winter beleven? Nederlandse schilders weten er alles van. De leerlingen leren hoe je een ijskoud landschap schildert. Om het tafereel af te maken boetseren ze mensfiguurtjes die zich tegen al die kou dik hebben ingepakt.
Gun je leerlingen de kans materiaalinzicht en een ruimtelijk kunstzinnig vermogen te ontwikkelen. De handenarbeidlessen van deze serie leggen een basis. De relatie met kunst en architectuur wordt in iedere les getoond.
Klassiek thema van schilders, beeldhouwers, filmers en en fotografen - want altijd al voor mensen van groot belang: een mooi, gezond lichaam. De leerlingen verdiepen zich erin. Als echte beeldhouwers creëren ze hun eigen ontwerp met ijzerdraad en was.
Ergens is een land, hier ver vandaan. Een land met … ja, hoe ziet het er eigenlijk uit? Wie wonen er in dat land en wat groeit en bloeit er? Spreken ze er een taal? En trouwens, hoe heet het daar? We nemen elkaar mee op ontdekkingsreis. Ga je mee?
Altijd al - en overal - bouwen mensen huizen voor zichzelf. Dat is bittere noodzaak, willen we beschermd zijn tegen regen en kou, wilde dieren en ander ongewenst bezoek. De manier waarop we wonen, hing vroeger helemaal af van de materialen die te vinden waren.
Leerlingen kijken vaak verbaasd als de term valt: is dat geen grof taalgebruik? Maar nee, de vakterm is toch echt ‘kop boetseren’. In eerste instantie ben je al kop-boetserend dan ook weinig bezig met een specifieke persoon en zijn uiterlijk.
Gun je leerlingen de kans materiaalinzicht en een ruimtelijk kunstzinnig vermogen te ontwikkelen. De handenarbeidlessen van deze serie leggen een basis. De relatie met kunst en architectuur wordt in iedere les getoond.
Wat maakt je een held? Dat is de vraag, in dit project dat de leerlingen op de eerste plaats de spannende, 3000 jaar oude (!) Odysseus-verhalen en een uitdagende beeldende opdracht biedt. Onze vakdocenten nemen alle beeldende lessen voor hun rekening.