Er zijn 10 resultaten gevonden.
Elmer de geblokte olifant

Een vrolijk project over anders zijn. Elmer is geen gewone olifant. Uiteindelijk blijkt zijn geblokte vel geen probleem; alle olifanten willen eigenlijk wel zo mooi worden als hij. De leerlingen leven zich in, leren kleuren mengen en beschilderen een hele optocht olifanten.

lees meer »
Waarom jij er bent

Waarom ben ik er?

Deze grote vraag neemt ook jonge kinderen soms danig in beslag. In het prentenboek Waarom jij er bent hebben de grote mensen er allemaal hun eigen idee over.

lees meer »
Kikker en z'n vriendjes

Dramadocent Elke Steenstra speelt het vrolijke poppenspel Kikker is Kikker. Kikker is verdrietig. Hij mag dan mooi groen zijn (z’n lievelingskleur) ...

lees meer »
Oe-koek

Ko en Kuik komen vers uit het nest. Ko doet er alles aan om net zo te zijn als Kuik, het uilskuiken. Hij is toch zeker ook een uil? Dat hij steeds in de klok kruipt om koekoek te roepen, moet hij alleen nog even afleren ...

lees meer »
Piratenprinses

Er was eens een prinsesje… dat liever piraat wou zijn. Echt waar: ze was lief en mooi en rijk, maar wilde juist wild en woest de zee opvaren en vechten met een zwaard. De koningin werd er tureluurs van.

lees meer »
Hugo hoort bij ons

In de reeks 1-2-3 theater! maar liefst 3 nieuwe dagprojecten. De vakdocent komt één hele schooldag in de klas en maakt met de leerlingen een theaterstuk dat ’s middags voor de ouders of andere groepen wordt opgevoerd.

lees meer »
De clown in mij

De filosofie van de clown?  Ja! durven zeggen, nieuwsgierig zijn zonder oordeel, niet denken maar doen. Met veel spelplezier en natuurlijk de rode neus, gaan de leerlingen op zoek naar de clown in zichzelf.

lees meer »
De giraffe, de peli en ik

In de reeks 1-2-3 theater! maar liefst 3 nieuwe dagprojecten. De vakdocent komt een hele schooldag in de klas en maakt met de leerlingen een theaterstuk dat ’s middags voor 't publiek wordt opgevoerd.

lees meer »
Schrijver in de klas - Het denken van de dingen?

Heeft de balpen in mijn hand zijn eigen leven? Wat zou hij voelen?

Verplaats je eens in de voorwerpen om je heen. Wat zouden de dingen eigenlijk denken?

lees meer »
Jij & Ik

Hoe kom ik over op andere mensen? En hoe maak ik (nog beter) contact met ze?

In de workshops Jij & Ik komen diverse spelvormen aan bod. De leerlingen leren zich presenteren zoals ze dat zelf graag willen.

lees meer »